Jag och stjärnorna

Jag har precis kommit hem från en promenad. Gick i 50 minuter med riktigt snabba steg. Jag tänkte skriva exakt vart jag gick, men det blev så jäkla jobbigt så vi skippar det. Jag gick runt hela Ren. Och då menar jag HELA.
Tyckte det var väldigt strongt av mig att gå i det här mörkret. Är vädigt mörkrädd och jag vände mig om ett par gånger, men det är väldigt få personer på den sidan renbron som är ute och rör på sig. Det kan jag lova. Fick till och med sänka volymen på mp3 spelaren för jag insåg att jag inte skulle ha en chans att höra om någon tänkte överfalla mig. Men jag kände mig tryggare och starkare än nånsin.

På väg hem när jag kom till kilbergsskolan tänkte jag "de här benen kan ta mig vart jag vill". När jag var halvägs på renbron var tanken mer "njae, kanske inte riktigt vart jag vill..." och när jag väl passerade rödljusen nere vid lillstatoil längtade jag hem!
Men duktig var jag och jag hoppas att jag kan fortsätta med det här.

Nu sitter jag och käkar vitkål för glatta livet och jag har köpt massa med frukt och grejer till mina kycklingar imorgon. Det är ju fredagsfika.

Jag har kommit på en sak jag önskar i födelesedagspresent. En stegräknare. Det har jag velat ha länge men jag vill inte lägga ut ett par hundra på en sån sak. Helst en rosa, och med en kaloriräknare. Fast det sista är inte så viktigt. Att det är kaloriräknare menar jag.


Växbovägen 6, där vill jag bo.

NU
Tredje perioden mellan AIK - Täby. Täby har skrällt och leder med 2-0 i matcher i kvarsfinal. Nu har de tagit upp ett 6-1 underläge till 6-6. Rysare.


Kommentarer
Postat av: KungErik

Fridasfika hette det väl?

Postat av: Sara.

Tack tack :) Hoppas eran helg också blir skoj! :)

2007-03-24 @ 12:37:09
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback