Duktiga vi.

Sov till 9.43. Vaknade samma tid igår morse. Skumt. Halvsomnade om i två minuter. Då kom Per. Längesen vi var hemma tillsammans en helg. Skönt att någon kommer och kryper ner. Det är liksom våran helgtradition. Han vaknar ju så tidigt så när han tycker att det är dags för mig att kliva upp kommer han ner i sängen igen.

Har vart så duktiga idag. Jag har torkat fönster och bytt gardiner i tre rum. Köket, hallen och matrummet. Blev så himla fint! Ingen kan ha en duktigare mamma än mig på att välja ut gardiner. Inte i hela världen.
Per har dammsugit hela lägenheten och så har jag torkat allt i badrummet.

Vi har vart och shoppat också. På Elgiganten. Vi fick 2000:- i presentkort där i julklapp. Nu for vi dit och köpte upp allt på samma gång.
Det blev en hårtrimmer, ett strykjärn, en stereo, ett rosa kit med vibratorrakhyvel, gel och en rosa radio som man kan ha i duschen. Flera i laget som har en sån redan. Och ett playstationspel till Per. GT4. Han sitter och spelar det nu. Bilspel.


Sen provade vi Pers nya hårtrimmer. Jag klippte, eller körde den. Det blev riktigt bra faktiskt. Jag är stolt över mig själv. Har aldrig klippt någon nån gång faktiskt.


Och så har vi käkat pizza. Känns inte så himla nyttigt... Men va fan. Det får väl vara så. Vi var ju tvungna att belöna oss när vi vart så duktiga och gjort så fint.
Det är som är synd är att det varken blev en skoterfärd eller en promenad. En annan dag kanske.

Jag kollade förresten på Melodifestivalen från Gävle. Såg bara tio minuter i början kanske. Men jag såg mina fyra bönor på parketten tre gånger på bara de tio minutrarna! Kickan och Vickan en gång och sedan Majken och Sigge. Sigge såg man till och med på ganska nära håll. Kul! Men jag visste ju vart de satt så det är ju lättare att leta då.

IMORGON.
Jobb.
Träning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback