Det hettar

Det bränner på mina axlar. Har vart på golfbanan hela helgen. Tränade på lördagen och spelade på söndagen. Och eftersom det var kanonväder valde jag att ta av mig piké tröjan och bara ha linne. Det var ju så varmt. Och varmare är det nu, när det hettar hela tiden. Men brun och fin blev jag iaf! Får väl se om det börjar flagna eller om det håller sig kvar. För bränt mig det har jag gjort.
Åkte till Kilafors och solade lite efter rundan. Skönt att bara ligga och ta det lugnt.

Anna, tjejen från Arboga som har bott hos mig i helgen, hörde att det skulle finnas björn i området där mamma och pappa bor. Så på lördagskvällen åkte vi på björnsafari. Vi såg ingen björn. Dock väldigt mycket bilar längs vägen. Helt sjukt. Vi gjorde som de normalste av galningarna och bara åkte, inte stanna för att stå och vänta in björnarna.
Sen åkte vi och hämtade Pillan och åkte hem och käkade popcorn och kikade på fotboll. Eller okej, matchen var på och vi såg inte så värst mycket. Men de sista två minutrarna var vi väldigt supporterlika. Vi hade tom en varsin uppblåsbar hand med svenska flaggan, sån som de brukar ha i publiken.

Gick inte så bra för Per i helgen. Han kom hem i lördagskväll. Hade det gått bra hade han inte kommit hem förrän på söndagen.

Idag var vi upp på Bolle och slog lite i kvällsolen innan vi tittade på vårt nya favoritprogram, Lyxfällan! Stackars satar, men tänk att det alltid löser sig! Ibland kan man ju verkligen fundera över hur de tänker. Stoppa huvudet i sanden á la strutsen möjligtivs.

Imorgon jobbar jag bara halvdag. Mycket skönt att vara adminpersonal! Och så är man ledig på onsdagen. Så himla skön vecka. Imorgon är det även damfest för innebandylaget. Det får vi inte glömma! Kommer att bli askul, som alltid. Rosa och roligt!

Nu ska jag borsta tänderna och läsa lite i min bok.

Stieg Larsson - you rocked. (stackarn lever ju inte längre, bäckerna gavs ut efter att han dog)

NU ÄR DET SOMMAR!
image188
Jag och Pillan kollar på bilder (förra sommarn) som jag fotade på henne (och per) när jag jobbade på Ljusnan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback