Golf, bara massa golf.

Jag har inte varit hemma många dagar sedan sist jag skrev. Har vart och spelat massa golf. Först var vi i Nyköping och spelade Riksmästerskap för Sambos/Äkta Makar. Vi spelade helt okej. Låg sexa efter första varvet, det var nästan 100 par med. Under varv två använde Per sin driver på två hål. Det resulterade i två tripplar... Ajdå. Dvs sex över par på två hål. Vi gick totalt åtta över par på det varvet. Så utöver det gick det bra. Elin och Jonas lyckades vinna hela tävlingen! Otroligt bra. Speciellt med tanke på att det var en open tävling, det betyder att man inte tar hänsyn till hcp (handicap) och det var många par som hade väldigt mycket lägre hcp än dem. Så det var bra gjort!

Sedan har vi vart och spelat tävlingar den här veckan. I Uppsala och i Örbyhus. Jobbigt att gå 36 hål samma dag på bägge tävlingarna. 72 hål på tre dagar... Det sjukaste av allt var att jag kom trea i Örbyhus, av fyra startande, och det var tre priser. Eftersom alla tjejer var amatörer så fick vi presentkort i shopen (man får inte vara amatör och ta emot pengar). Jag hade gissat på ett trepack bollar kanske. Det motsvarar 150:- ungefär. Jag fick 2000 jävla spänn!! Helt sjukt! Synd att det är i deras shop dock... Tur att hon som kom fyra hade åkt hem så hon inte såg vad hon missade. Hon ledde med fyra över mig inför de sista nio hålen. Jag tog igen och vann över henne med 4. Jag plockade alltså in 8 slag på 9 hål! Hon tappade spelet helt. Och det var ju tur för mig!


Vi har haft väldigt trevligt iaf, men det är skönt att vara hemma några dagar. Så att man faktiskt kan handla hem lite mat. Har inte vart någon vits med det tidigare. Skönt att sova i sin egen säng. På torsdag är det dags för seriespel igen. Då åker vi till Östersund och kommer hem sent på lördagkväll. Sen på måndag ska jag tillbaka till jobbet... Fy fan.

När vi var i Sala och bodde hos Björn och Linda passade jag på att hälsa på Johanna, en klasskompis från gymnasiet. Sist vi sågs var här i Bollnäs när hon, Mimmi, Emi och Maria kom förbi en helg förra sommarn. Så det var kul att få träffas en sväng och se hur hon bodde.

Idag har jag vart och solat hemma hos Helene. Och badat i poolen med Klara. Det är en uppblåsbar barnpool, så det är inte någon gigantisk sak. Senare åkte jag och Per till Kilafors och grillade med hans föräldrar.

Imorgon måste vi städa. Helt sjukt vad skitigt det är nu. Usch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback