Jag är en duktig jäkel

Så skönt att vara ledig. Även om jag ska jobba hela helgen. Det känns verkligen att man får mer saker gjort när man är ledig en vardag. Kanske för att jag alltid är ensam hemma då.  Nu har jag dammsugit hela lägenheten. Och för er som inte vet så betyder det kök, vardagsrum, datarum, stor hall, sovrum, gästrum, badrum och toalett. Hoppade över matsalen, vi är ju inte där så ofta iaf. Plus att jag tvättar. Plus att jag har bäddat nytt i sängen. Jag är en duktig jäkel idag.  Vi måste skärpa oss när det gäller städningen. Vi dammsuger alldeles för sällan. Måste göra det lite oftare. Dammtorka och torka golvet existerar knappt i det här hushållet. Men jag är ju ledig på tisdag också. Ska nog torka golven då.
Har en kompis som ger mig hyperångest när det gäller städning. Hon torkar golven jämt. Säkert en gång i månaden. Minst. Men det är sjukdom som ligger i hennes släkt. Den heter städoman. Hennes mamma är tyvärr väldigt drabbad... :) Alla som läser detta och som känner min umgängeskrets vet direkt vem jag pratar om. Det finns bara en.

Nu sitter jag och väntar på vännen. Han slutar alltid tidigt på fredagar. Vi ska åka på stan och käka lunch. Sedan ska jag klippa mig. Och färga. Skönt. Inte skönt att spendera 3 timmar av min dag. Men skönt att få det gjort. Japp, 3 timmar brukar det ta. Hon är väldigt noga.

Kan verkligen inte få nog av Takidas Broken. Ni som inte hört den, gör det.


solros
Idag lyser solen ute. Som en solros.

Kommentarer
Postat av: Johan

Haha, ja att torka golven en gång i månaden är ju verkligen att anses som sjukdom kära syster :) Du är då minsann en lortig jävel, haha!

2007-01-26 @ 23:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback