Nu kan lorten duschas bort!

Vårt badrum är färdigt! Nästan iaf. Det enda som är kvar är en lösning runt duschen. Vi har ju både badkar och dusch och jag hade tänkt att vi skulle ha någon form av duschvägg mellan duschen och badkaret men det har blivit lite problem med det... Duschen delar golvbrunn med badkaret så det går liksom inte att sätta något över brunnen för då får man inte upp den för rengöring och sånt. Jaja, vi kan åtminstonde duscha nu!
Pappa var där idag och hjälpte Per att sätta upp spegeln och väggskåpet. Jag ska lägga ut bilder på huset så fort vårt internet hemma kommer igång. Borde vara dags snart.

Och jag fick mitt efterlängtade bad igår! Så himla skönt! Förra julen bytte vi julklappar på jobbet och då fick jag badbomber och sånna härliga grejer som jag inte har kunnat använda tidigare, men nu fick jag äntligen det! Blev skönt avslappnad i kroppen och det var så härligt.

Massvis att göra på jobbet. Inte en enda lugn stund sedan klockan 9 när jag började. Jag har börjat känna av graviditeten på ett annat sätt nu. Har börjat fått besvärligt att sitta på samma sätt på jobbet en längre tid. Jag har ju ståbord, så jag kan höja och sänka i olika höjder, men det gör ändå ont från höger axel och ner längs ryggen. Sedan börjar bäsen bli så stor så när jag sitter ner gör det ont under höger revben. Bara på höger sida vill den var och tryna! Känns som att huvudet ligger där och bökar så det spänner massa. Så jag försöker halvligga vissa stunder. Ja, usch så jobbigt det kan vara :) Men ändå, alldeles underbart!
Per var orolig över att min mage är för liten, men sist när jag var till barnmorskan så pratade vi om det men den följer sin kurva alldeles perfekt. Hon sa att hon inte tror att vi kanske får en sån stor bebis, utan det är större chans att den vägen under 3,5 kg än över. Skönt sa jag, för jag vägde nästan 4,2. Då skyndade hon sig att säga att det var ju fortfarande lite väl tidigt för att kunna se det egentligen...

Helene, Johan och Klara ska komma och äta tacos ikväll. Johan har inte sett hur vi bor än, så de ville komma förbi. Kanske ska be Helene knåda lite på mig. Hon utbildar ju sig till massör nu, och det var länge sen jag var och fick massage! Magen har ju liksom vart i vägen ett tag.

Vi har börjat på föräldragrupp också. Det var väl sådär... Ni kan ju tänka er Per när han ska sitta och spänna handen och andas enligt reglerna samtidigt! Haha Han tyckte det väl kanske inte var så roande. Men något kan vi säkert lära oss!

En och halv timme kvar nu bara, sen får jag åka hem. Skönt. Nu är rasten slut.

Och alla ni som är så duktiga med julklappsköpandet... Jag har inte ens börjat tänka på julklappar. Jag är ledig 20-21 dec. Känns som att det blir lämpliga dagar :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad skönt för er att det äntligen händer saker med badrummet! Det där med julklappar har jag varit riktigt duktig med i år. Jag ha dock erfarenhet av shopping dagarna innan och det brukar också bli jätte bra så det är nog lugnt :) Härligt att höra att allt är bra med Knutte, växer och så som det ska.. Sköt om er!
Kramar

Postat av: jessika

hoppas ni har det bra i ert nya hus (: vi åkte förbi där en kväll och kikade. lycka till med magen! ;p

2007-12-09 @ 11:42:22
Postat av: Frida

Men varför kom ni inte in då?! :)

2007-12-09 @ 12:53:27
URL: http://fofroridoda.blogg.se
Postat av: Joline

Hej svejs! Jag känner igen dina krämpor med revbenet, jag vet då inte hur det ska bli för jag har ju ändå gått betydligt kortare än dig. Men jag har ingen känsel i huden utanför heller lite obehagligt. Måste fråga bm nästa vecka, för tänk om min hud dör :)
Lägg ut lite bilder nu så man får se hur huset ser ut. Ha de så gott!! Kram Joline

2007-12-10 @ 09:09:54
URL: http://jolinefahlstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback