Nu ska jag räkna mina steg

Igår var jag i Röste och solade mest hela dagen. Åkte och handlade massa mat på vägen hem och sedan fick jag åka tillbaka igen för att hämta Per. Pappa hade tydligen druckit ett par öl så Per körde hem från Sala. Då fick han även passa på att byta däck på min bil. Medan Per bytte däck så dammsög jag invändigt och gjorde ren mattorna så nu är Carinan så fin.

Blev kvar en stund och kikade på tv, sen åkte vi hem och käkade varma mackor och drack en röd vinare. Per som hade vart vaken sedan klockan sex och fått en starköl i Röste plus en halv vinare blev ganska snart väldigt trött. Klockan 22 sov han som en stock på lillsoffan och jag fick sitta och titta på tv själv.

Idag har det varit lika kanonväder som igår, om inte ännu varmare. Jag vaknade vid 9.40 och gick ner och bytte om för en promenad. Per ville frivilligt följa med, men på cykel... Så jag gick och han cyklade. Från tunneln vid Kebab House joggade jag hem. Åt Max hållet till. Riktiga hurtigbullar. Eller jag var en hurtigbulle iaf, Per gled mest runt. Sedan satt vi och käkade piggelin i solen på bron utanför dörren och tittade på bilar. Ett par kändisar åkte förbi i alla fall. Sven och Anna, Thyrén, Ida och Izak.

Tog en dusch och for sedan till Hårga för att käka lunch och slå lite. Träffade Dan och Steffs lilla hund Totti som är 9 veckor. Det sötaste jag sett! En liten liten chiuaua. När jag höll min hand på hans rygg så var det precis den storlek som hundens rygg var från rumpan till nacken. Otroligt så söt han var. Gick lite med han i kopplet och det var inte läge att rycka så hårt för då skulle väl stackars nacken gått av...

Åkte till Kilafors och hämta nya däck till mig. Två av mina är riktigt slitna och Per har vunnit två för ett par år sedan som passar på min bil. Så nu ska jag se till att byta de imorgon helst. Fick en stegräknare av Pers mamma som hon hade fått gratis, så ni alla som tänkte köpa en sån till mig i födelsedagspresent kan fundera ut nåt annat. Vi sökte på nätet och såg att den kostade 379:- Inte illa! Radio och allt var det på den. Riktigt high tech. Nog för att den inte var rosa, men den gröna färgen var ritkigt frän. Så vi får se hur många steg det blir imorgon.

Åt tacogratäng ikväll. Mycket gott. Per är väldigt nöjd med mig när jag gör det. Imorgon är det jobb igen. Inte så himla kul... och innebandyträning. Inte heller så roligt faktiskt. Inte om det är finväder iaf.


image100

Kommentarer
Postat av: Sara

"Sedan satt vi och käkade piggelin i solen på bron utanför dörren och tittade på bilar." Ni lever ett lika spännande liv som familjen Forsman/Berg ser jag :)

Postat av: Anonym

Nu har jag blivit lika hurtig:-) Tränande power igår och nu har jag joggat runt hoberget..

2007-04-17 @ 20:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback