Mitt liv genom stegräknaren

Jag har superkul med min stegräknare! Jag hade på mig den hela dagen igår och jag lyckades gå 12922 steg. Det sägs att man ska gå 10000. Jag var aktiv i 2 timmar och 14 minuter. Alltså jag rörde benen så pass mycket under dagen. 1 mil och 337 meter gick jag. Massa rolig information har den.
Innan innebandyträningen var jag på gymmet i en timme. Jag har lite svårt med att man ska hålla sig till en del av kroppen per pass. Det finns inte tillräckligt med övningar tycker jag för att fixa det. Så jag kör en genomgång på rubb och stubb. Gick trampmaskin, cyklade, tränade ben i två maskiner, vågade mig till och med på att testa hantlar. Det var länge sedan sist. Och så körde jag lite axlar och armar och så löpte jag 1,5 km på löpbandet. Ja hela jäkla kroppen på en timme :)
Sedan 1,5 timmes innebandypass. Var rätt så slut efter det. 5000 steg gick/sprang jag på innebandyträningen.

Idag var jag mer uppe på golvet på jobbet än igår så jag gick mycket fler steg på jobbet idag än igår. Käkade baconsås och spagetti och sedan skulle Per iväg på golfträning. Jag jobbade till 18 idag, inte så himla kul...
Per var och tränade på Bolle så vid halv åtta började jag gå mot Björktjära för att sedan komma till Bolle och åka med han hem. Jag gick även upp och kikade på Tistronvägen, där de bygger massa nya hus. Jag får för mig massa saker som jag går och tänker på i ett par veckor och just nu är det att jag vill bygga hus. Så det enda jag gör är att rita planlösningar och kika på nybyggen på nätet. Men det går nog över. För ett par veckor sedan var det utlandsresor som gällde så det skiftar lite.
Så himla mycket jobb med att bygga nytt, och vi bor ju faktiskt så himla bra här i vår underbara lägenhet.

Mitt liv genom stegräknaren såg idag ut såhär:
11441 steg. 9,1 km. 1 timme och 57 minuter aktiv. Den visar även kalorier och eftersom jag varken har gymmat eller sprungit så stämmer det väl ganska bra idag. 429 kalorier har jag bränt. Är dålig på kalorier så jag vet inte riktigt hur mycket det är värt. Troligen inte mycket.

Imorgon är det golfträning som gäller. På bolle. Skönt det, drygt att hinna till Hårga till klockan 18...

Musiken i mina öron på vägarna.
Sunrise avenue
Takida
Pink
Ana Johnsson

Mycket bra musik att ha i lurarna när man ska gå snabba promenader. De rekommenderar jag!

Det heter ju egentligen pedometer prylen jag har fått. Erik berättade en historia om det på jobbet idag.

Det var två killar som hade köpt en pedometer för att de trodde att den räknade hur många pedofiler man gick förbi. En siffra för varje pedofil. När de hade gått från affären till bilen stod räknaren redan på 30. De vart lite nervösa för att de själva var pedofiler men när de åkte iväg i bilen så stod räknaren still. Så satte de på radion och spelade Michael Jackson väldig högt. (Troligen så högt att basen gav känningar i benet där pedometern satt) Pedometern började då ticka i en väldig fart. Så de kunde då konstatera att den fungerade...


Kommentarer
Postat av: KungErik

Njae,
Det var ungefär så jag berättade det... läs själv :)
http://manligtinitiativ.blogg.se/101105224315_pedometer_test.html

Postat av: Sara

Gud vad du är duktig Frida! Själv gnäller man efter en timmes morgonpromenad :)

2007-04-18 @ 10:19:03
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback