Massage på min onda punkt

Idag har jag tagit lite fler poäng i vuxenvärlden. Jag och Per har skaffat ett gemensamt konto som vi ska sätta in matpengar på. Vi ska ha ett varsitt kort så att man alltid lätt ska kunna handla från det kontot. Mycket bra.

Har fått så jävla ont i axlarna och det ploppar upp massa knutar runt skuldran så jag var tvungen att åka till Röste och få massage av pappa. Jag är kär i en person som inte har några anlag för att kunna knåda iaf. Helt otroligt, men han får ont i tummarna efter tre minuter. Om jag har tur vill säga. Pappa däremot är duktig på att massera. Jag trodde jag skulle vara tillbaka på 40 minuter kanske. Det tog två timmar. Men inte för att jag fick massage så länge utan för att farmor minsann hade bestämt sig för att åka till bilverkstaden (pappa även där) och byta torkarblad och sätta på takräcke. Den första uppgifter tog ca 20 minuter. Minst. Och den sista ungefär lika länge. Herregud. Vilket bök.

Men massage fick jag till slut och nu känns det bättre. Fast jag är lite öm. Pappa var rädd att det var en inflamation och då ska man tydligen inte massera. Men det märks väl snart, för då spred sig inflamtionen vilket skulle resultera i en enorm smärta. Enligt pappa.


Jag har äntligen hittat en dubbelhäftande tejp (även det i Röste) så att jag kan fortsätta klistra in bilder i mitt fotoalbum. Ligger ett år efter... Och det gäller att inte komma för långt efter för då kan det gå som för mamma. Hon har ungefär 12 år att klistra. Minst.


Igår var det storm över jorm igen. Som det har vart hela påsken. Och då hade vi träning på Bolleberget. Damlaget skulle träffas lite med golfen. Ja men vad roligt att stå i total motvind och klippa iväg bollarna. Så jädra kallt var det. Uvva! Jag gillar inte blåst. Mina fingrar är inte gjord för det. Johan glömde mig på slingan en vinter när vi åkte längdskidor. Det var många år sedan bör tilläggas, men då förfrös jag mina fingrar och efter det har de aldrig varit sig lik. Usch så hemskt att glömma sin lillasyster.

Nu är det Planet Earth och är det något jag gillar att titta på så är det djurbebisar. Snart är det helg. Äntligen.


Hundbebis.

image98

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha d där har jag hört förr nångång, hur han övergav sin lillasyster mitt i vintern och åkte hem, haha fy va hemsk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback