Finaste vädret

Igår var jag ner på Sannefurs Hobby butik efter jobbet. Har aldrig vart där men nu är det 40% rea och de har massa fint. Jag som gillar pyssel borde hålla på med sånt där scrapping. Har sett massa på nätet men alla som håller på verkar ha en bebis så jag får väl vänta tills jag får barn helt enkelt. Men jag kan ju fixa lite i min fotoalbum iaf.

Käkade sallad och åkte till bolle och slog lite golf. Träffade mamma, pappa och izzi samt Elin och Jonas som var där. Alltid kul när golfsäsongen kommer igång och man träffas lite oftare.
Var så fint väder så när vi kom hem strax före åtta kunde jag inte sätta mig i soffan så jag tog en promenad istället. Runt ren. Ny väg den här gången dock. När jag hade gått i raskt tempo i halvtimme var jag vid Ica på Ren. Jag joggade hela vägen hem därifrån. Utan att stanna och gå en endaste gång. Mycket stolt. Tur att det är lite lätt nedför. Flåsade som ett mähä när jag kom hem. Per skakade bara på huvve och undrade vad jag höll på med som var ute och sprang på det där viset. Svettig som få. Men det var skönt i duschen att få känna att man hade fått tagit i lite.

Kollade på en film på TV1000 family. Little Black Book. En komedi. Jag skrattade vid en scen så jag höll på att ramla av soffan. Riktigt roligt när Brittany Murphy slog sönder en telefon med en hockeyklubba tills det bara fanns små partiklar kvar. Den slutade såklart lyckligt men inte som man hade kunnat trott kanske. Klistrade in lite bilder i albumet sen gick vi till sängs.

Per klev upp vid sextiden imorse. Han, Beja, Skarps och pappa åkte till Sala för att spela golf. Jag blev väckt tio över nio av Helene som ringde som en galning. Det var så fint väder så hon ville rädda mig från att sova bort hela dagen. Det var ju snällt. Vi åkte till Mobackes och Lantmanna. Jag handlade bara några fröpåsar. Klara var inte världens gladaste unge precis. Grining som satan. Så det blev en snabb tur bara.

Nu ska jag ringa och kolla om mamma är ledig annars tar jag mig nog en promenad i det vackra vädret. Får sån ångest av att sitta inne och låta dagen försvinna.

Många tycker inte om att gå ensam utan vill ha sällskap. Jag tycker tvärtom. Det finns inget bättre än att höja mp3 och knata precis så fort man vill. Utan musik skulle det aldrig funka. Alltid extra batterier med. Man vet aldrig.

Sommar och bad. Klara var drygt ett år.
image99

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback