Kramsnö!

Det har vart härligt väder i helgen, allra helst i går! I lördags var vi på Amelias 6-års kalas utomhus där barnen fick åka längdskidor i ett spår på tomten. Signe har blivit jätteduktig och springer fram fort i spåret :)

Igår var vi ute och åkte längdskidor på förmiddagen, Nora åkte pulka med pappan, och efter lunch när Nora sov och Per spelade innebandy bygge jag och Signe stora snögubbar av snön som hade blivit perfekt kramsnö efter lite plusgrader och solsken. Efter snögubbebygget gjorde vi en snösoffa som vi fikade bullar och saft i innan jag skottade upp en bana på "gräsmattan" så att Nora kan gå omkring lite lättare. Plus att man kan åka skidor i banan. Jag och Signe använde den dock till att leka tjuv och polis. Både hon och jag skrattade när vi försökte fånga varandra i labyrinten! Jag på längdskidor för att få någon form av handikapp och hon i full kareta för att jaga eller undkomma mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback