Nora 3 månader

Nora har hunnit bli 3 månader! I söndags mer exakt.

Sömn.
Nora sover jättebra på natten! Inatt slog hon dessutom till med sovrekord! Hon somnade kl 20 igår och fick inte mat förrän 05 imorse! Jag tror nog att jag gav henne nappen någon gång tidigare på natten och så sov hon vidare. Hon sover alltid minst 6 timmar innan hon äter. Om hon börjar böka runt strax innan det så brukar det lyckas att ge henne nappen. Ibland får jag peta in den några gånger, men jag tänker på att det är bättre i längden att ge henne nappen istället för att ta den enkla vägen och amma henne direkt.
Hon somnar oftast mellan 20-21 på kvällen. Ibland även före kl 20, som ikväll, då somnade hon vid kvart i ungefär. Hon sover länge på morgonen också, det är liksom bara att mata henne så fortsätter hon att sova. Imorse väckte jag henne 8,10 så att vi skulle hinna till förskolan.
Hon somnar väldigt snabbt i sin vagga, med snuttefilten över huvudet. Jag tror inte att jag har skrivit om det tidigare. Att hon vill ha snuttefilten över huvudet när hon ska somna. Det har hon haft nästan hela tiden.
På dagarna sover hon oftast 3 gånger. Det är lite olika hur länge det blir, men om hon får sova ute i vagnen så sover hon oftast minst 2,5 timme iaf. Vi brukar få gå ut och gunga till vagnen ibland då hon börjar böka runt, men då fortsätter hon sova.
Hon vill gärna sova när hon har varit vaken 2 timmar ungefär. Då vet man att det börjar bli dags att slumra igen.

Mat.
Här händer inget nytt. Bara "tuttmjölk" som Signe brukar säga :)

Gillar.
Noras favoritlek är fortfarande att prata! Hon tjuter numera av lycka och bubblar till i riktiga skratt emellanåt! Det är underbart! De senaste dagarna har hennes skratt växt fram på riktigt och det är så roligt att se henne när hon är sådär lycklig!
Hon gillar även sina händer som hon har i munnen mest hela tiden.
Efter utvecklingssprånget vid 12 veckor började hon att blåsa bubblor, så det gjorde hon intensivt ett tag, men nu har hon lugnat sig med det.
Jag brukar ha henne sittandes i knät mot mig på amningskudden och då trycker hon ifrån med benen och ställer sig upp för att snabbt sätta sig igen och så fortsätter hon så. Upp och ner.
Hon tycker väldigt mycket om Signe nu! Hon skiner upp när hon ser henne och det är så roligt att se!

Nappen.
Nappen tar hon för det mesta nu. Per kan ha lite bökigt att få in den ibland, men när jag ger henne den tar hon den nästan alltid direkt. När hon sover i vagnen har hon oftast ingen napp, eller när hon åker bil. Men däremot när hon ska somna i vaggan får hon nappen och sen snuttefilten över huvudet att gosa med. Efter att hon ha somnat letar hon aldrig efter den, det är bara om hon tappar den innan hon har somnat som hon vill ha tillbaka den.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilka goa tjejer du har, har läst bloggen länge. Fick en son när ni fick Signe (hittade hit då) och fick en son till för en månad sedan. Var har ni köpt den fina bodyn Nora har på bilderna? Ha en fin dag!

2011-03-09 @ 10:05:14
Postat av: Frida

Grattis till den nya lilla killen, Sandra! Vad glad jag blir av sånna här kommentarer! Tänk att du har fortsatt läst min blogg så länge :)

Visst är bodyn härlig? Den är ifrån Blingos höstkollektion. De har precis släppt vårkollektionen så jag vet inte om den går att få tag på längre. Kika in på deras hemsida, kanske den finns kvar på rea!

Postat av: Jossan

Va fin Nora är i Storskogen bodyn! :)

Säg till om du är intresserad av att ha en Blingovisning, jätte fina erbjudanden till värdinnor! :)

2011-03-15 @ 21:06:38
URL: http://josefinefagerhov.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback