Vinterlek

Nu har vintern kommit! Iaf på ett kort besök, det låter ju som att det ska bli plusgrader till veckan. Fast nu är det -12 grader här!

Vi har sagt till Signe att när snön kommer, då kommer bebisen. När vi vaknade igår morse och gården var snöfylld konstaterade Signe: Titta mamma, nu har snön kommit! Men inte bebisen... Jag får nog ingen bebis. Idag gjorde hon samma konstaterande, men denna gång sa hon att bebisen nog aldrig kommer :)

Men nog kommer den allt! Tids nog.

Det är otroligt skönt att vara ledig! Men jag har inte hunnit med så himla mycket på "att-göra-listan". Känns som jag mest vart ute och köpt massa prylar... I söndags åkte vi till E-center och köpte golv på Coop. Vi var in på Barnens Hus och köpte en del prylar. Bland annat en ny barnvakt och en ståbräda till vagnen.
På tisdagen var jag och Helene till Barnens Hus en sväng innan vi åkte till Majas i Rengsjö för att fika och kika på fina saker!
Igår var jag till barnmorskan och sedan åkte jag in på Rusta och Albert&Herbert och köpte lite saker. Ja ni ser ju. Men IDAG har jag vart hemma och putsat fönster! Det har ju vart minusgrader idag så jag har bara putsat insidan, men då är det desto mindre att göra när det blir varmare ute.

Jag har duschat blommorna också, och oj vad gröna och fina de kan vara!

Igår var Signe till frisören och klippte sig. Hon var så himla duktig! Pratade massvis med Stephanie och ställde frågor direkt till henne när hon funderade över nåt. Förra gången Signe var till frisören så fick hon en present och eftersom hon har ett sjukt minne så vågade jag inte riskera något utan köpte en present även denna gången. En snöskyffel, som kom väl till användning. Och Signe var så glad över att få öppna ett paket. Hon förtjänade det verkligen, för allt flöt på väldigt bra hos frissan! Vi klippte av luggen rejält då hon har ett väldigt bestyr med den. Spännen och snoddar går bara an när man ska vara extra fin och gå på kalas. Då tycker hon det är roligt. Men annars ska det vara utsläppt och utan spännen.

Idag var det varit kanonväder! Några minusgrader och solsken. När jag hade hämtat Signe från förskolan så hade solen nästintill hunnit gå ner när vi kom hem, men vi stannade ute ändå och lekte i snön. Vi tog en premiärtur med snowracen och åkte flera gånger ned för en backe vi har på vägen i närheten av huset. Signe tyckte det var superkul, men till slut orkade jag inte dra fler gånger upp för backen och Signe klagade över att hon frös om tårna så vi gick in och drack varm oboy och åt en macka.
Så nu måste vi nog köpa ett par nya vinterskor... För det var bara -3 grader ute och då känns det inge vidare om hon frös. Nog för att hon mest satt stilla, men ändå. Vi har ju köpt Tretornstövlarna och de andra Tretornskorna men vinterskorna har vi lånat av Helene, ett par Viking. Signe hade de även förra vintern då de var gigantiska på hennes fötter. Men vi kanske får satsa på ett par större som vi kan lägga i en ullsula i. Det kanske hjälper till lite mot kylan?

Ellos fick in Sorel barnkängor tidigare men de verkar helt slut nu då de inte ens finns kvar på bild längre... Synd, för det finns säkert en rabattkod på halva priset att använda. Och när de kom in trodde vi ju inte att vi skulle behöva köpa några nya vinterskor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback