Bök och stök

Jag tycker att bebisen arbetar mycket ikväll! Jag har varit igång en del också, så det kan ju bero på det. Eller så kanske något är på g? Den rör sig mycket och det gör stundvis ont för att den trycker så hårt nedåt. Jag hoppas att det är dags imorgon, men när jag tänker på det så blir jag nervös också! Herregud liksom, vi har snart en bebis här hos oss! En BEBIS! En bebis OCH en storasyster på 2 år och 10 månader... Overkligt, men sant.

På förmiddagen idag var vi ute. Per och Signe åkte snowracer, ja jag åkte två åk jag med men jag stod mest på sidan och tittade på. Så jäkla jobbigt att behöva dra Signe upp för backen så det var lämpligast så.

Jag skottade lite snö och satte upp ljusslingan på bron innan vi gick in, så jag fick röra lite på mig iaf. Efter lunchen åkte jag till Segersta för lite glöggmys tillsammans med Veronica och vänner till henne. Jättemysigt! Sen åkte jag hem och plockade upp övriga familjen och så for vi till stan för att bli bjuden på middag hemma hos familjen Thyrén. Lyxigt värre!
Själva tiden runt middagsbordet är dock som vanligt lite kaotiskt! Haha, det är intressant att äta middag med ett gäng barn. Det ena blir kissnödig, den andra får ont i magen, den tredje blir gungad i vagnen för ett försök till att somna. En förälder får äta relativt ostört, den andra har fullt sju med att lura i mat i en treåring, den tredje har en sexåring som behöver plåster och gå på toa för att bajsa, den fjärde gungar vagn samtidigt som hon intar majsbitar och bröd. Puh. Men det är skönt att vi alla vet att det är såhär verkligheten som småbarnsförälder ser ut :)

Jag är sjukt trött ikväll. Kanske beror på att jag vart igång under dagen. Ska nog ta mig en dusch innan jag går till sängen. Lika bra att vara nyduschad, utifall jag har "turen" att få värkar inatt. Fast vi ska nog inte hoppas för mycket, för jag har för mig att det var så här den bökade tidigare en kväll den här veckan och då hände nada.

Jag ska nog testa att göra en mobiluppdatering på bloggen för att se hur det går till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback