Signe vann tårta!

Så var det söndag och helgen var över. Signe har fått paket idag med. Av morbror Anton och Jessika, samt av min mormor och morfar. När hon väl får öppna ytterligare paket på tisdag (som är hennes födelsedag) samt till helgen när morbror Johan och Sara kommer hem lär hon fundera hur länge man firar en födelsedag :)
Av Anton och Jessika fick hon ett fint badlakan och magnetbokstäver med tillhörande tavla att sätta dom på. Signe älskar sina bokstäver och vill bilda det ena ordet efter det andra. Hon är grym på bokstäver, men det ska jag berätta mer om i hennes "2-års" inlägg.

Något som är hur kul som helst är att Signe vann tårtan i BollnäsNytt! Vi brukar alltid få vår tidning på lördagen eller söndagen, men inte den här gången såklart... Så Per får ringa och beställa en imorgon så att vi får hem den till på tisdag då hennes mormor, morfar, farmor och farfar kommer på kalas.
Per undrade om vi verkligen behövde sätta in i BollnäsNytt också, jag hade svårt att välja ut två bilder, men jag sa att hon kan ju vinna en tårta! Igår pratade vi om det igen, och Per tyckte jag lät väldigt säker på min sak om att Signe verkligen skulle få den där tårtan. Och så blev det så!

Idag har det verkligen varit jättefint väder ute! Morgonen började inte så bra för vår del. Signe vaknade vid halv sex och gnällde att hon hade ont i magen. Jag frågade om ville bajsa och efter någon minut ville hon det. Jag ville inte tända taklampan i badrummet, eftersom det blir sånt skarpt sken utan tog bara med mig nattlampan in. I halvdunkelt knäppte jag upp hennes blöja och lät den fall till golvet... Hon hade redan bajsat! Väl uppe på toan bajsade hon mer och det blev lite stökigt innan allt kom i ordning igen. Hon lyckades somna om i vår säng till slut och sov till halv nio. Skönt det iaf.

Hon har varit lös i magen idag och bajsat tre gånger, men ätit mycket och varit precis som vanligt. Jag vet inte vad det kan bero på. Hon har vart lite lös i magen hela veckan, men om det kunde smittas borde det väl ha gjort det vid det här laget? Nån mildare magbakterie kanske? Vi tar henne till förskolan imorrn iaf. Hon känns ju inte sjuk, eller är jag dum och självisk nu?

Efter att Anton och Jessika hade vart här gick jag och Signe ut. Vi hälsade på hästarna, baggen och kikade på fåren. Det var kanonväder ute och solen börjar värma en aning! Signe skrattade åt baggen och tyckte att han var väldigt rolig. När vi hade gått hem ville hon bara gå tillbaka till honom.

Lagom till middagen kom min mormor och morfar med paket till Signe. Hon fick en fin gosedjursräv som hette Bert. Vi åt semlor som mormor hade bakat, men Signe gillade inte grädden så mycket.

Signe var tokspeedad hela kvällen och lekte kurragömma, dansade, snurrade runt och gjorde bakåt kullerbuttor i soffan.

När det väl var dags för läggning blev hon arg och ville bara göra ord på sina nya tavla. Vi funderar på om vi ska skippa sovning på dagarna under helgen. När slutade era sova middag på helgerna? Signe somnade inte förrän 20.30 ikväll och då sov hon bara drygt en timme idag. I och för sig sov hon till halv nio i morse, men natten hade varit lite småtrasslig. Vi får se hur det ser ut till nästa helg.



Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har oxå vunnit tårtan i Bollnäs Nytt en gång :) Men jag fick inte upptäcka de själv utan min kusin ringde och avslöjade de hela :(



Läste i Ljusnan häromdagen (en liten notis bara) att 1 meter snö på taket har samma vikt som 12 personbilar! Hur stort tak dom hade mätt de på vet jag inte.

Postat av: Anonym

Neo slutade sova middag när han var 1.5 år :) fast när han går upp tidigt till dagmamman så brukar han somna där på dan, på golvet eller var som helst ha ha!

2010-02-08 @ 20:19:20
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback