Magsjukan spred sig

Magsjukan. Jag åkte också på den. Igår kväll kräktes jag två gånger innan jag gick och la mig. Trodde att jag hade en helvetesnatt framför mig, men icke! Måste ha sovit väck den eländiga magsjukan, för idag har jag mått jättebra. Eller ja, jag har blivit lite trött och så, men inge värre. Så imorgon tänkte jag ta mig tillbaka till jobbet. Kan ju inte behöva stanna hemma ytterligare en dag? Vet att man bör hålla sig borta i 48 timmar...

Jag har ju kunnat äta som vanligt idag, och vi har till och med vart ute och lekt två (!) gånger under dagen. Det händer typ bara under de andra tre årstiderna. Inte så jäkla roligt att bylsa på med vinterkläder flera gånger per dag.

Signe sov till klockan 8 imorse! Skönt! Ja, hon vaknade såklart på natten och fick välling. Suck, det kommer aldrig försvinna av sig själv och vi har verkligen inte ork att försöka få henne att somna utan. Iaf, så sov hon ju länge och vi hoppade därför dagens sovning. När vi käkade middag var hon totalt slut och grät och visste varken ut eller in. Kvart över sex sov hon. Men det var väldigt skönt att få henne i säng så tidigt. Men hon behöver nog sova. Det tokiga blir ju att en sådan här dag blir hon inte trött förrän efter 14-tiden. Då går det ju inte att lägga henne.

Jag skulle kunna somna nu, men känner gärna att jag vill se skidskyttestafetten först. Det kan ju bli så jädra spännande! Det kan också bli riktigt trist. Den som väntar får se.

Vi får se hur det blir imorgon bitti med lämningen på förskolan. Signe vill verkligen inte gå dit. Det känns jättetrist. Vi testar med allt! "Vad roligt att träffa dina kompisar på förskolan imorgon!" "Näe, jag vill inte till förskolan!! Jag vill vara hemma med mamma". Ja, usch.

Kommentarer
Postat av: Lina

Va jobbigt med förskolan, har det hållt på länge?

Blir hon glad när hon väl kommer dit?

Hoppas du mår bättre nu! Det är roligt att läsa om Signes alla färdigheter i sammanfattningar. =)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback