Barnledig mitt i veckan

Signe sover hos mormor och morfar ikväll. Det har varit så tyst i huset och jag och Per tyckte det kändes märkligt att sitta och äta middag själva. Vi fick tid till att sortera massa papper, räkningar och liknande innan han drog iväg på innebandyträning. För att titta.

Själv har jag badat. Ett låååångt varmt bad med rosor, peeling, tända ljus, enya, hårinpackning och nyrakade ben. Det var faktiskt rosor med i badet, även om det var badrosor... Jag känner mig så otroligt trött och avslappnad nu så när den här bloggen är klar ska jag ta fram kläder inför morgondagen, ställa klockan på 45 minuter senare än vanligt och sova! Jag måste lägga mig i tid ikväll när jag har chansen.

Signe har sovit rätt risigt de sista nätterna och jag är så trött, så trött. Inatt vid 3, efter vällingen, började hon att hosta. Hon hostade till slut så att all välling kom upp igen. När jag reste henne upp och torkade i hennes ansikte frågade hon "vad gjorde jag mamma?". Stackarn. Det var så länge sen hon kräktes så att hon inte hade en aning om vad som just hände. Efter att jag hade tvättat av henne hade hon svårt att somna om i vår säng, så vi var alla trötta imorse. Trots att vi försov oss en halvtimme...
Men alla ni som är föräldrar vet att man inte gärna lämnar bort barnet i tid och otid, oavsett hur trött man är. Man älskar ju sitt barn. Men Signe älskar att vara hos mormor och morfar, säkert mest med Izzi, Ebba och alla hästarna. Och var väldigt glad när vi kom dit imorse, så det känns ändå bra.

Hon hade sagt några gånger att hon skulle åka hem till sig sen. Och när det var läggdags höll mamma på att nämna just "mamma" och det hörde Signe direkt. "När kommer min mamma?". Men även det hade gått fint och hon var inte ledsen och längtade hem. Hoppas att natten går bra och att hon har roligt imorgon innan hon får åka hem.

Det ska bli skönt att få pussa på henne imorgon igen. När vi båda har fått längtat lite. Feber verkar ha försvunnit nu iaf. Imorse hade hon fortfarande strax över 38, men ikväll hade hon haft 37,2. Hon är fortfarande lös i magen, men mamma hade tyckt sig skymta hörntänderna i överkäket. Så kanske febern och den lösa magen beror på det trots allt.

Sov gott alla trötta mammor där ute!

Kommentarer
Postat av: Lillith

lät som en riktigt mysig badstund :-).

Lyxigt...



Postat av: Annika

Det är först när man får barn som man inser hur lyxigt det är med en kväll/natt för sig själva! Och då är det svårt att bara njuta, men det verkar du/ni ha lyckats med :-)

2010-02-11 @ 19:26:25
URL: http://www.nawla.wordpress.com
Postat av: Johanna Rapp

SOV GOTT...! :)

2010-02-11 @ 21:48:15
URL: http://johannarapp.blogspot.com
Postat av: Sara

Bebis???!!! Nä nä nä! Hold your horses! Jag hoppas att du inte har sagt de här till nån. Men de är ingen bebis på "G" här inte :p

Jag är lite kryptisk av mig ;)

2010-02-14 @ 15:45:46
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: jessika

ja det har vi (jag och min bm) pratat om, men jag la inte "förlossningsbrev" på minnet :)



stackars per, anton kommer väl svimma iaf hur som ;p

2010-02-16 @ 21:40:03
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: Sara

Förstod att de flesta skulle tro att de betydde "Beräknad Förlossning". Men hallå!? Skulle jag gå runt å hålla på en graviditet i 6 mån innan jag skrev om de i bloggen? I don´t think so :p

2010-02-17 @ 13:37:26
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback