Signes dag!

Idag har Signe namnsdag! Hon har verkligen blivit uppvaktad, i två dagar :)

Igår kom mamma och min mormor och morfar och fikade. Signe fick tre pippipussel i olika storlekar, en träklocka, i form av ett grishuvud, som man kan använda när man ska lära sig klockan, fyra saftmuggar och ett jättefin kakfat av filt med jordgubbar.

Idag fick hon först ett paket på posten, som kom ifrån morbror Johan och Sara :) Det var en sagoskiva med Tjorven och Båtsman, Saltkråkan alltså! Signe tyckte det var väldigt kul att få paket med posten.
Lite senare kom hennes farmor och farfar och då fick hon en film med både Madicken och Lotta samt ett halsband och armband.
Av oss fick hon pärlor så att vi kan göra egna halsband. Jag hittade väldigt bra påsar för 10:- styck på Lekstugan där det fanns lite större pärlor så att det skulle vara lättare för henne att göra egna. Vi gjorde ett tillsammmans innan vi fikade och gjorde kväller.

För övrigt somnar Signe lika bra på kvällen, med sina sagoskivor! Igår tog det tid för henne att somna så till slut hade hon lyssnat klart på skivan. Hon klev upp ur sängen och kom upp till mig och Per med Bert, Mamma Mu, snutten och nappen i famnen :) Hon brukar ju somna långt innan sagorna tar slut. Då satte jag mig bredvid henne istället och gungade hennes rumpa. Hon gillar det och slappnade av och somnade. Fast med lampan tänd. Jag trodde inte att hon skulle behöva/vilja ha det när jag var i rummet. Men det kanske känns nog tryggast nu.

Fika med gammelmormor och gammelmorfar och promenad med gammelmorfar och Izzi.



Kommentarer
Postat av: cissi

Vad kul för Signe att få bli så uppvaktad på hennes namnsdag=)

Postat av: Andrea

Hej, allt bra? :)

2010-08-25 @ 12:45:37
URL: http://onlyandy.blogg.se/
Postat av: jessika

jag ringer också, när deras kundcenter funkade. eller vad det nu heter. men det har vart strul hela sommarn. man kommer och får trycka in sitt telefonnummer så de ska ringa upp eller om man väljer att vänta ist. då säger de bara att det är många som ringer just nu, försök senare. så bryts det. så därför måste jag ner på kontoret :)

2010-08-26 @ 07:00:14
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: jessika

haha ja ibland låter hon så kul, så i måndags då anton kom hem satt jag och skrattade på golvet nedandör hennes säng :)

ja det är säkert därför ! men jag är aldrig ortevlig emot dem, även om pengarna är försenade eller så. alla säger att de ringt och skällt på dem men det gör inte jag :P

2010-08-27 @ 06:55:22
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan man inte anlita dig för en fotografering av barnen? :)

2010-08-27 @ 22:30:34
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback