Lingonskogen

Idag var jag och Signe ute i lingonskogen och plockade bär med våra nya bärplockare. Vi hade en femliters hink med oss och den blev full, så då fick vi åka hem och äta lunch istället. Signe sysselsatte sig med att hjälpa till lite att plocka bär med sin plockare, äta lingon men roligast av allt var när hon hittade en stor sten att ta bort torr mossa ifrån :) Hon kan pyssla med sånt där i en evighet. Så nu ska vi göra lingonsylt! Men jag vet inte om det är en del som kanske är för omogna. De vita får jag såklart plocka bort, men sen finns det ju hel del nyanser av rött där i...

Efter lunchen, som vi intog väldigt sent, dammsög jag och plockade undan lite och Signe låg i sin säng och vilade en stund och lyssnade på Lotta på Bråkmakargatan. Seden tog vi cykeln ut till golfbanan för att titta på de sista hålen när Per tävlade i Hårga Open. Han hade haft en riktigt tråkig start på de två första hålen, så hans runda blev förstörd redan där.

Vi har nattgäst idag, Fredrik är också med och tävlar, de har druckit lite vin och tagit några öl. Det skulle vara trevligt att kunna smutta på ett glas vin. Men det är säkert mest för att jag inte kan som jag så, för de gånger jag och Per har druckit vin en vanlig lördagkväll i soffan är väldigt lätträknade. Det slutar oftast med att vi dricker 1,5 glas var sen vill ingen ha mer.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Enligt våran granne så är det bara bra med lite blandning av mognaden på lingonen när man ska göra sylt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback