Badhusbad och femårs kalas

Lala. Lala! Lala!!!!! Så låter det ofta här hemma numera. Just nu sitter Signe och kikar på sin Lala och de andra i Teletubbies. Per är påväg hem från Älvkarleby efter att ha tävlat. Det hade vart riktigt dåligt väder, jag vet inte vad han kom på för plats än för alla var inte inne.

Igår åkte jag och Signe och badade på förmiddagen. Det var första gången vi åkte till badhuset i Bollnäs. Inne i rummet med barnpoolen möttes vi av myror! Vidrigt att det ska vara myror i ett badhus. I Sverige! Det är sprickor överallt, det ser verkligen inte fräscht ut. Det har talats i flera år om att badhuset ska byggas om, men vem vet när det blir. Det var rätt kallt i poolen, men Signe tyckte det var roligt ändå. Vi varvade den med att bada i en bebispool där det var varmt. Signe verkade gilla att komma i barnpoolens kalla vatten efter att vart i bebispoolen. Vattnet upplevdes ju ännu kallare då, och det tyckte Signe var roligt.

På eftermiddagen for vi till Kilafors och fick i oss mat och direkt efter det till Klaras 5-års kalas. Det blev nog mycket för Signe som var väldigt trött på kvällen. Hon grät till några gånger på kvällen, när jag kikade in så satt hon upp med nappen i munnen, så hon drömde nog. Sen under natten var det knäpptyst. Vid tjugo över åtta vaknade jag! Halv nio började Signe prata. Det första hon brukar säga på morgonen är prupp pappa, så även idag :)
Det var skönt att få sova hela natten, och så länge dessutom! Jag vaknade till när Per klev upp, strax efter fem. Usch, stackarn.

Jag och Signe åkte till mamma och pappa före lunch idag. Jag och Pappa tog ett varv på Bollebanan. Jag slår väldigt bra slag nu! Men vi filmade våra svingar och det ser lika illa ut som vanligt... Märkligt.

Ikväll har jag och Signe ätit en riktig lördagsmiddag. Fiskbullar med potatis och kokta grönsaker.

Fia ringde precis och undrade om jag ville umgås med henne och de andra tjejerna i hennes stuga ikväll. Jag hade längtat efter att se Rallybrudar som har premiär på canal+ ikväll, men det här lät roligare! Det är inte säkert att det blir så många fler myskvällar i Fias stuga! Jag är rätt säker på att Per ändå kommer att somna på soffan ikväll med tanke på hans tidiga morgon och två varv i benen, så han märker nog ens om jag är borta.


Kommentarer
Postat av: magdalena

Alma är oxå helt tokig i lala och de andra :) kanske är precis lagom ålder nu!! HA de ! kram

2009-06-14 @ 18:50:24
Postat av: Frida

Åh vad skönt Magdalena, att det är fler som får stå ut med "sa du?" ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback