Veckorna kommer, veckorna går

Igår badade jag och Signe i badkaret tillsammans. Det händer inte så ofta men det var mysigt. Mysigt med kallt! Jag vill ju bada i jättevarmt vatten och stackars Signe får bada i nästan ljummet. Huvva!

Igår hade de öppnat julkalender på förskolan. De drar ett namn varje dag och det namnet som står på lappen får en julklapp. Signe hade sådan tur att hennes namn drogs först av alla! Hon fick ett litet paket med en tomtemagnet i. Hon hade gått och hållt i den där tomten nästan hela dagen. Sötnosen! Och inget av de andra barnen hade blivit avundsjuka. De är otroliga! Alla var införstådda med att deras tur kommer en annan dag.
De gör mycket julpyssel där nu. Det är så roligt att se! De hade målat med röd färg på ett papper och sedan fått limma ditt ögon och skägg själv så det blev en tomte. Signes tomte hade ögonen långt uppe till vänster och skägget långt nere till höger. Det såg för roligt ut :) Men ögonen satt tätt ihop iaf.

Jag skrev inget inlägg om vad vi hittade på i helgen. På lördagen var vi bara hemma. Per spelade match och jag och Signe var ute och hälsade på hästarna och fåren. Det var länge sedan vi gjorde det nu och Signe tyckte det var väldigt mysigt. Grannarna var borta så vi stod och kikade in på fåren genom en springa. Men Signe tyckte det var roligt också!
Sen tog vi en promenad i skogen. Signe sa vid tre tillfällen "bära dig", men jag distraherade henne så att hon fortsatte gå. Hon har en förmåga att vilja bli buren, och det är något som inte är bra. Hon behöver få träna på att gå längre sträckor själv.

Signe var verkligen på topphumör hela lördagen! Hon sov ända till halv nio på morgonen! Då hade hon kommit in till oss vid fyra och fått välling och sedan somnat om. Sen var hon superlycklig tills hon la sig på kvällen. Hon gnällde nog inte en enda gång. Inte ett endaste gnäll! Det är helt otroligt. Men roligt att hon var så tillsfred. Jag passade på att ta fram julstakar och stjärnor och bytte gardiner i allrummet och köket, så att det blev fint till första advent.

På söndagen städade vi och när Signe hade vaknat på eftermiddagen åkte vi till mamma och pappa i röste. Där blev det en riktigt middag, med till slut 11 personer, plus Signe! Det var roligt, för det är inte så ofta vi käkar ihop och umgås mer än med familjen. Nu var min mormor och morfar där, mina kusiner plus en respektive och så Anton och Jessika. Ja, det var mysigt!

Nu har en halv arbetsvecka gått och snart är det helg igen. Det dröjer inte länge innan det är jul! Jag har massvis som måste fixas. Signes kök, fota julkort, fixa julklappar, framkalla foton. Ja massa! Dags att ta tag i lite kanske... Nu är det godnatt iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback