Välkommen snö!

Snön har kommit. Med besked! Så är det alltid. När det väl kommer, kommer det i rikliga mängder. Har nog varit en hel del avkörningar under dagen. Vi gick ut efter middagen och skottade snö. Signe tyckte det var kul med all snö och tog en liten spade och hjälpte till med skottningen.

Hon blev lite fundersam över all snö som fastnade på skorna, med tanke på att snön gick upp ända till hennes lår var det lite besvärligt att ta sig fram på vissa ställen. Jag fick förklara att skorna är gjorda för att använda i snö. Innan vi gick in skulle hon gunga! Vi har gungan under taket på bron så den funkar ju oavsett årstid och hon tyckte det var superkul.

Innan vi gick ut snavade Signe på stolsbenet till hennes barnstol och bet sig i läppen rejält. Hon grät och blödde massa. Blod! skrek hon medan hon grät. Bort med blodet mamma! Sötnosen våran.

Vi har köpt en barnring till toaletten så att Signe kan få prova sitta där istället för pottan. Hon fullkomligt älskar den! Hon når papperet själv och kan låtsas torka sig själv. Det syns att hon har kikat på hur mamma gör! Vi köpte den på Albert&Herbert för 69:-, och passformen var kanonbra, så den kan jag rekommendera.

Inatt drömde jag att Per hade vart otrogen. Med inte mindre än 9 stycken! Känns det bekant? En golfare som bedrar sin tjej med miljarder brudar? Jag tror att jag måste sluta läsa Aftonbladet :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ha jag hade samma dröm häromnatten :)

Postat av: Anonym

Ha ha ha ja man blir nog det fast man inte tror det :) Sjukt att vissa drömmar kan kännas så verkliga också!

Ha ha men oj då vad är det du säger, det kan inte vara en vacker syn :)

2009-12-16 @ 14:33:52
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback