Värmebölja

Igår fyllde min lillebror år. 19 år. Det är sjukt att han har blivit så gammal. Man fattar inte riktigt det där. Min storebror har ju alltid varit äldre (självklart) så det är liksom inte lika märkligt att han blir äldre. Men att min lillebror som alltid har varit fem år yngre än mig har blivit 19 år känns faktiskt riktigt konstigt! När jag var 19 år hade jag och Per vart tillsammans ett år och jag hade precis spenderat tre år i stockholm. Det känns faktiskt sjukt länge sen nu när jag tänker på det. Så det kanske inte är så märkligt att han har hunnit bli 19 år.

Igår var det världens varmaste dag kändes det som. Herregud så kvavt det var. Vågade nästan inte låta Signe sova ute. Det var varmast här i hela Sverige, i Hälsingland. Över 30 grader. På eftermiddagen var vi på Långnäs med föräldragruppen. Hade lite picknik. Det var trevligt. Förutom att vi måste sett ut som puckon då vi höll på som värsta Taikons för att hitta ett ställe där det inte blåste för mycket, inte var för mycket flygfän (mygg och skit) och där det fanns skugga. Men vad gör man inte för de små söta liven? De kan ju inte sitta i solen, man vill helst inte att det ska blåsa stormvindar och absolut inte att de ska bli bitna av mygg! Men vi lyckades lokalisera en okej plats till slut. Tänk er själv. Tio föräldrar och fem vagnar gåendes fram och tillbaka...

Efter Långnäs for vi förbi hos min bror och hans tjej och lämnade paket. De bor i en etta. Känns helt ofattbart att man kan bo så litet. Under mina år i stockholm bodde jag på diverse ställen. Det minsta var i ett 12 kvm stort (litet?) rum i korridorsboende på Bosön på Lidingö tillsammans med min dåvarande kille tätt följt efter två månader tillsammans med två killar från Bollnäs i deras övernattningsläghenhet i Västra Skogen som var en etta med kokplattor i hallen och gemensam dusch i källaren... Tre madrasser på golvet och en tv var det enda som fick plats i lägenhetens enda rum. Herregud säger jag bara. Som kontrast till den sortens boende fick jag avsluta mitt liv i Stockholm med att bo hos Pers faster i hennes femrummare på Norr Mälarstrand. Det var skillnad det.

Idag var det babysång. Men jag och Signe skippade det och spelade golf med Per istället. Signe var vaken mer än hon sov, men det gick ändå bra att gå ett helt varv. För er som inte kan golf så mycket så tar det ju sin lilla tid. Vi var ute i knappt fyra timmar kanske.
På kvällskvisten kom Helene och Klara förbi och hälsade på med present till mig. Signe grät för första gången av att hon blev blyg verkade det som. Kan spela in att hon precis var nyvaken och att helt plötsligt kom två personer som pratade massa med henne. Vet inte. Men surläpp blev det iaf, och det gick över när jag tog henne. Så kanske hon börjar känna sig lite otrygg med sånna hon inte träffar ofta? Det är ju vanligt hos små barn och något som brukar gå över. Men vi har aldrig sett det förrut.

Nu ska jag hoppa in i duschen innan det är läggdags. När det gäller Signe så är hon fortfarande inte lika lätt att lägga som förrut, men mycket bättre än förra veckan iaf. Nu räcker det att gunga på vaggan lite så slappnar hon av och kan somna in. Och gröt äter hon bara mer och mer av! Så söt när hon gapar som en liten fågelunge :)


Trots det varma vädret blev det mössa på pga blåsten under pickniken.


Matdags i skuggan vid 8:ans tee :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha ja jag föår göra de :)

Mäh vi var också på Långnäs, men vi såg er inte. Fast vi satte oss på gräsmattan vid toaletterna, sen vart vi inte kvar så länge heller. De vart så kallt i skuggan.

Postat av: Lina

Ja men då var de inte så konstigt då :)

2008-06-03 @ 10:00:25
URL: http://dahl0f.blogg.se/
Postat av: Lina Hoof

Där ser man, nu har jag hittat din blogg också...haha! Fick tips av Sara Kihlström när jag var hemma i helgen..vad kul att läsa om er! Nu får jag ju dåligt samvete för att jag inte skriver om mitt och Tuvas liv hemma...måste ju vara skitkul att ha kvar när de blir äldre de små liven! Åh, kanske ska starta en blogg ja me, det är ju inte för sent än...=)

Hur går det med kamerainköpet, blir det en 400D? Vi har ju lite tur för Fredrik jobbar på Canon så jag inhandlar och han betalar...haha! Lite billigare också så det är kanon! Blir en videokamera nu också, har hittat en hyfsad. Är ju lite sent ute med en sån också kanske men bättre sent än aldrig, så kan vi filma lilltjejens första av allt!

Ja, då fortsätter jag lära känna er lite då genom att läsa...;) Hälsa Per så mycket!!

Kram Lina och Tuva

2008-06-03 @ 12:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback