Bökiga magar

Snart börjar Idol. Så jag får passa på att skriva i reklampauserna vad det lider.

Per har ingen innebandyträning ikväll, han är däremot och jobbar med innebandylaget på
Julshowen. Han kommer sluta vid 22 tiden, vissa får jobba sena passet till 02. Skönt att han slapp det iaf. Så det blir som vanligt, en ensam kväll i soffan.

Signe har precis somnat, men det känns skönt att ha henne med mig i huset iaf. Sötnosen våran.

Idag har vi vart på banken och ordnat upp med massa saker. Så det som kändes som ett problem tidigare är nu löst. Vi får hoppas att vi blir nöjda med det här. Det kommer underlätta massa för mig iaf. Vi har skaffat ett gemensamt lönekonto. Det är jag som sköter alla betalningar och nu kommer jag lättare kunna få en överblick av vad vi faktiskt har att röra oss med. Det kommer att bli bättre med sparande och allt. Vi har även fixat ett konto till Signe där vi ska föra in pengar varje månad. Många bäckar små... Vi har även tecknat en försäkring, som innebär att om jag eller Per går bort så får den kvarlevande ett belopp. Tidigare har försäkringen gjort så att halva huslånet försvinner, men nu får man ett bestämt belopp istället som man kan använda till vad man vill. Som en extra livförsäkring kan man säga.

Under tiden vi var på banken var Signe med farmor och farfar som var här och passade henne. Hon hade vart go och glad som vanligt, men väldigt dålig på att äta... Men jag är rätt säker på att vi har haft samma sorts magbakterie, hoppas vi inte har smittat någon bara. Jag tror inte att det var matförgiftning, även fast det var efter lunch som jag började känna mig dålig. Mamma åt samma som mig och var inte dålig, däremot hade pappa, som var hemma, haft ont i magen och mått lite illa. Så kanske nåt som går... Och som sagt, Signe har släppt sånna brakskitar (!) så man tror inte att det är sant för en sån liten kropp! Men hon har ändå vart på strålande humör.

Imorse kände jag mig klen och trött, fruktansvärd huvudvärk dessutom. Men jag passade på att sova medan Signe sov, dvs 2 timmar, så efter det kände jag mig bättre.

Vi var ut och åkte lite pulka idag. Signe tycker det är roligt att åka fort! Det är så himla fint ute med all snö på träden nu. Hoppas det får vara kvar december ut.

Signe skulle kunna sitta hela dagarna vid badrumsdörren om hon fick. Just nu tycker hon det är såå roligt att öppna och stänga dörrar. Sitter där och pratar för sig själv. Hon säger väldigt tydligt "dää" och pekar som vi brukar göra. Idag sa hon gack eller ka till dockan flera gånger. Det går så himla fort! Kan inte förstå att hon har lärt sig allt hon kan på bara 10 månader! Fantastiskt.


Hmm vad är det här?

Idol - This competition is over. Så sant.

Kommentarer
Postat av: Sara

Signe är ju en Forsman/Larsson, du kan inte påstå att brakskitarna förvånar dej? :) Jag skulle gissa på att det är något som ligger i hennes DNA :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback