All snö töar bort...

Imorse fick Signe sin välling tjugo över sex. Det är ju jättebra! Men det kan däremot resultera i att hon inte somnar om... Så blev det imorse. Hon låg kvar i sin säng till tio i sju, då gick jag upp.

Per jobbade sista dagen igår, så nu är han ledig i tre veckor! Himla skönt! Idag var han in och städade undan lite på jobbet bara, sen åkte vi in till stan och kikade på julklappar till varandra. Haha, tråkigt, jag vet. Men vi delar ju ekonomin nu, så vi kanske köper något gemensamt som vi behöver istället. För vi hittade inget på stan. Signe däremot fick som vanligt något nytt. En täckjacka från Lindex. En kanonjacka som är vattentät, vindtät och med uttagbar fleecejacka som innerjacka. Fleecejackan kan man använda separat också, så det var två i en kan man säga. Den kostade 599:- men jag hade fått halva priset på en vara så det blev ju bra!

Efter stan var vi och handlade på Kvantum. Per åkte på statoil med min bil så att den fick sig en tvätt medan jag och Signe handlade. Stackars bilen har inte blivit tvättad sedan i somras, och då tvättade jag den här hemma på gården. Så det behövdes. Men nu är den så fin och ren! Ett tag kanske... Vi har ju plusgrader här så nu håller all snö på att töa bort. Så himla trist!

Per föräldrar var förbi en snabbis på eftermiddagen. De hade vart till Barnens Hus och köpt en bilbarnstol till Signe. Blir perfekt när hon går på förskolan i Kilafors och farmor och farfar kan hämta henne ibland. Jag har kanske glömt att säga det, vi har fått en plats reserverad på
Julibacken i Kilafors till augusti. Så nu behöver vi inte fundera över det nå mer.

Ikväll har Signe vart precis som de senaste kvällarna. Riktigt i gasen! Jisses vilken energi alltså. Det skulle vara intressant att se vad hon har för puls när hon flänger runt.
Lite svårt att komma till ro och somna ikväll med. Det är iaf skönt att hon inte är ledsen. Hon ställer sig upp och står och pratar massa... Funderade på om vi måste göra om kvällsrutinen kanske. Ikväll hade jag bara nattlampan på när hon fick välling och så vaggade jag henne och sjöng samtidigt. Men det hjälpte föga :)

Signe har hela dagen gått och sagt ett hårt "K". Inte "kå" utan mer avhugget, bara k i kå liksom :) Roligt när hon hittar nya ljud.

Imorgon ska jag klippa mig! Så himla härligt. Jag vill ju göra slingor också, men det är alldeles för dyrt så jag får helt enkelt avstå. Jag bokade tid hos en ny frisör hos Salong Donna. Det kostade bara 370:- istället för Sussis 500:- eller vad det är. Inget jag skäms över. Som föräldraledigt har man helt enkelt inte möjlighet att unna sig det man kunde göra förrut. Och eftersom hon jobbar på Donna så tror jag ändå att hon är duktig!

Världens goaste Pillan ska komma förbi imorrn också! Hon hade köpt några små julklappar till Signe sa hon, gullig som alltid! Det ska bli jätteroligt att ses, annars blir det bara på sommaren eftersom hon tillbringar resten av året på collage i USA.


Kommentarer
Postat av: Sara

Usch snön måste ligga kvar, gud va tråkigt om vi missar den! Jag har klippt mig hos fyra stycken på Donnas, är nöjd med alla :)



Ni är inte ensamma om att vara "tråkiga" när det kommer till julklappar till varandra. Jag och Johan har valt att strunta i det helt och hitta på nått efter jul istället, mycket bättre tycker jag! Fast i vårat fall är det inte delad ekonomi det handlar om, snarare ingen ekonomi :)

Postat av: Lina

Åhhh, snön får INTE försvinna nu!!

Men det är ju så typiskt innan jul! Vi som ordnat en pulka att dra Tuva i efter längdskidorna...=)



Ha ha, ja, Fredrik är lite rolig i bland, vi bakar sällan och helt plötsligt vill han baka! Det är ju bra för nu har vi nåt att bjuda gäster på!



Åh va skönt med förskoleplats, här lär vi väl få vänta i evigheter på en!



Kram

2008-12-19 @ 09:53:38
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Erika

Skönt att ni fått en plats reserverad på dagis! Sånt lär man antagligen ta itu med på en gång misstänker jag om man ska vara säker på att få!

2008-12-19 @ 17:50:41
URL: http://ikapika87.spaces.live.com/
Postat av: cissi

Vad kul att ni valde Julibaken=) tror ni kommer bli nöjda! Thea har börjat på största avdelningen Hallonet å är så lycklig nu när hon äntligen får gå med dom större barna=) Linn börjar på smultronet i April tror jag.

2008-12-19 @ 21:55:03
URL: http://cillaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback