Tröttmössa

Det har vart två jobbiga nätter här hemma. Igår natt slutade med att hon fick sova mellan mig och Per. Hon låg och jämrade sig och tappade nappen och grät flera gånger så jag tänkte att hon kanske skulle sova bättre nära oss. Jag vet inte det, men det blev ju lättare för mig att stryka henne över ryggen och stoppa i nappen... Men jag sov desto sämre!

Inatt var jag upp två gånger i timmen fram till strax före tre då hon fick välling. Sen bökade hon och gnällde så jag var upp en gång var femte minut ungefär. Så mellan tre och fyra blev det inte många minuters sömn... Efter att jag hade tagit upp och vaggat henne för andra gången lyckades hon komma till ro och somna om iaf.

Så jag har inte gjort mycket alls här hemma de här dagarna. När hon har sovit på förmiddagen har jag också sovit. Det måste man. Så är det bara.

Igår for vi och köpte en penna på Ebbes, och då passade vi på att åka in till min mormor och morfar som bor ute på Ren. Men Signe är ju så mammig så det är knappt nån annan får hålla i henne när jag är i närheten.

Idag åkte Per och skulle testa skotern som han har kört till Kilafors. Han tog med sig Signe så åkte jag ner på stan och shoppade lite. Har lämnat tillbaka ett par av jeansen som jag köpte tidigare så jag hade fortfarande pengar kvar på presentkortet på Såfin. Där köpte jag en klänning och en bolero. Per trodde det var en kofta till Signe när jag kom hem!

På lindex handlade jag lite kläder till Signe och strumpor och en bh som jag kan ha under klänningen till mig. Jag hade 25% på ett helt köp så då passade jag på att köpa lite grejer till Signe i nästa storlek.

Signes framtänder uppe håller ju som bäst på att spricka igenom, jag vet inte om det gör ont så att det är därför hon sover sämre. Hon har haft 38,0 två kvällar nu så ikväll fick hon en alvedon utifall hon har ont. Hon verkar lite hård i magen också.

Jag köpte en rosa boll med piggar till Signe på stan idag. När hon fick se den hemma så satt hon och pekade och sa "tiittaaa!" i falsett hur många gånger som helst! Haha sötsnöret blev alldeles till sig av den fina bollen.
Igår efter att hon hade sovit på förmiddagen stod hon i soffan och kikade ut genom fönstret. Då sa hon "titta dÄÄÄ!" och pekade på blommorna och ljusstakarna om och om igen. Även det i falsett :) Hon är så go när hon blir till sig!

Hon har under ett par veckor anammat ge och ta väldigt mycket. Så fort hon får chansen försöker hon stoppa in nappen i min mun. Och säger man "tack tack" så får man det som hon sitter och håller i.
När vi var på babysimmet i måndags så tog hon en tjejs napp när de stod på alla fyra mitt emot varandra. Sen försökte Signe stoppa tillbaka den i tjejens mun, men hon tyckte nog att det gick långsamt för snabbt som attan röck hon Signes napp ur hennes mun istället! Haha Så kan det gå.

Det har verkligen blivit vinter här. Snöar och snöar och snöar. Hoppas bara att det är kvar till jul.

Snart är Idol slut för säsongen. Alice var riktigt bra ikväll, men Kevin har vart så fantastisk under hela säsongen så han fick min röst.

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, lilltjejen! Hoppas hon sover bättre snart och att du får sova bättre snart! =)

Tuva har sovit med oss rätt länge nu, hon verkar vara tryggare där. Hon sover dock hos sig halva natten. Funkar rätt bra faktiskt.

Ha ha ha ha, ja se killar, de förstår inte det där med kläder och mode riktigt!

Va roligt med bollen, kanske ska köpa en sån vi med, en julklapp kanske! Bra tips, tack tack!



Trevlig helg nu!

Jag längtar till snööööön, åhhh! =)

Kram

Postat av: Lina

Oj, såg din kommentar nu...=)

Knasigt, vi har haft flytkuddarna några minuter varje gång sen vi provade de första gången. Be att få göra det nästa gång!!

Tjing! Nu får vi snart veta idol-resultatet!

2008-12-12 @ 22:46:38
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Lina

Ha ha, ja det är så roligt när de kämpar och fokuserar stenhårt på uppgiften...haha!

Nu har jag förberett med näsdukar inför Annikas sista hål...=)

2008-12-14 @ 11:05:01
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej! Hörde att vi skulle fira julafton i förskott tillsammans, vilken bra idé! :) Va roligt, då får jag också vara med och ge Signe paket!

2008-12-14 @ 13:08:50
Postat av: Sara

Oj, glömde bort namn :)

2008-12-14 @ 13:09:39
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback