Slappardag

Igår var min mamma här vid lunch och hälsade på. Signe fick två Ludde böcker som vi har läst idag!

Sen var det dags för oss att åka på rytmiken. Det var som vanligt skoj och som alltid är alla barnen som förstelnade när ledaren börjar sjunga och spela på trumman i första låten. Signe stod upp utan stöd då så det resulterade i att hon stod jättelänge! Säkert en minut innan hon tappade balansen lite. Och så fortsatte hon rätt länge. Duktiga tjejen våran!

Idag har vi bara vart hemma. Jag passade på att sova lite på förmiddagen när Signe sov. Det är skönt att göra det ibland.
Eftersom Signe reser sig upp mot allt nu så gäller det att vara med. Det resulterar i att jag inte kan lämna henne på samma sätt som tidigare. Kan inte låta henne vara i sitt rum själv om jag sitter utanför vid datorn tex. Kan inte gå och stoppa i en tvätt. Kan faktiskt inte ens gå och kissa! För helt plötsligt så står hon upp och vips kan hon tappa balansen. Om hon då skulle ramla illa, tex slå i tinningen i en vass kant på en trälåda, så slutar det inte bra... Så nu gäller det att vara med överallt. Blir lite långa timmar att vara hemma hela dagen då.

I eftermiddag fick Signe hemlagad mat. Hon verkar ju ha tröttnat lite på burkmaten så hon fick potatismos med palsternacka och morot och fisk med broccoli. Hon verkade tycka om det. Och så kunde hon sitta och peta i sig små bitar själv under tiden jag matade henne, vilket hon gillar. Det kan hon ju inte med sörjan i burkarna... Så jag måste kanske försöka få lite inspiration och laga nåt mer åt henne.


Vi har fått låna en karmsax så Signe fick prova hoppgungan som vi har fått av Pers kusiner. Kanske lite sent att ta fram den nu eftersom hon helst går eller kryper omkring. Men det blev ett perfekt sätt att öva på svingen iaf!



Signe vet var locket hör hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback