Det blev bad ändå, och som hon simmade!

Signe vaknade vid tio över ett, sprudlande glad! Då hade hon sovit i 3 timmar och 40 minuter. Det märks direkt när hon vaknar om hon är utsövd. Jag vet att om hon bara sover 30 minuter så är hon oftast inte färdigsoven. Framförallt inte om hon vaknar med gråt. Då brukar det hjälpa med att man gungar vagnen, oftast somnar hon om.

Efter lunchen var vi ut och åkte lite pulka tills Per kom hem vid tre tiden. Efter lite lek och gröt så packade jag och Signe oss iväg på babysim. Hon var bara snorig och jag kände mig mycket piggare än igår, så jag tyckte det skulle vara synd om hon skulle missa avslutningen. Per stannade hemma och sov istället, han kände sig lite klen.
Eftersom vi åker bil i 30 minuter ungefär är det bara bylsigt och varmt att ha en overall på Signe i bilen, så idag fick hon ha på sig ullbyxor och tröja som min mormor stickade till Johan när han var liten. Perfekt för en längre biltur!

Det var roligt att vi åkte för Signe fick använda flytkuddar idag. Vi missade den gången och sedan har det inte kört det nå mer, så jag hämtade flytkuddar själv till Signe. Men det visade sig att vi skulle köra med dom idag, så Signe fick simma massa! Och som hon simmade! Det var synd att inte Per var med och filmade, hon såg ut som en lycklig hundvalp där hon försökte ta sig fram i vattnet! Hon var jätteduktig, sparkade med benen och kämpade med armarna. Ja, verkligen duktig. Så vi måste nog köpa sånna och fortsätta simma själv med henne. För vi ska inte fortsätta gå nästa kurs. Det skulle troligen bli samma, 5-10 månader, för de vill att man gärna går den 2 gånger. Och det är inge vidare väg att åka i mörkret på vintern, så vi får försöka åka och simma själv med henne. Hon tycker ju att det är såå roligt!

Hon somnade i bilen påväg hem och hann sova i 20 minuter innan vi var hemma vid halv sju. Det var bra eftersom hon hade vart vaken sedan ett. Då fick hon nya krafter och var som ett speedad kanin tills det var dags att lägga henne.


Kommentarer
Postat av: jane

va söt!!!!jag har själv 4 barn!!!



vill du ha gratis smink?? registrera dej då på denna länk:



http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=164433

vill du dessutom ha gratis kläder???gå då in på denna länk:



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=124504

ha en bra dag!!!!

2008-12-16 @ 08:40:15
URL: http://sladdertackan1.blogg.se/
Postat av: Jessica

Är du klar med alla dina julklappar? :)

2008-12-16 @ 09:02:57
URL: http://www.mrmrs.se
Postat av: Lina

Nej, i förrgår fick jag sova utan att vakna och stoppa i nappen...=) Men den här natten ville det sig inte lika bra. Hon ville ha mat vid halv ett, och sen vaknade hon fem till halv sex. Och sen sov vi i och för sig till nio...=) Men inatt var hon mer vild och småvaknade lite då och då...jobbigt!

Sover Signe hela nätterna nu?

2008-12-16 @ 16:51:48
URL: http://lhoof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback