Schlager Bäbis!

Jag är dålig på att uppdatera. Skulle vilja skriva ett kort inlägg varje dag, men så blir det sällan.

Per var ju borta i helgen så jag och Signe var ensamma. Det gick bra, även om vi saknade han oerhört mycket.
På lördagen var vi på stan med Elin och kikade. Jag skulle handla ett par jeans från Koola Anna på Pepes, men självklart hade de bara storleken under och över min. Fy. Och jag tänker inte köpa ett par som är på näppen till för tajta. Och de som var en storlek för stora var verkligen för stora. Det var en sån modell som är stora redan men jag vill ju ändå att de ska sitta bra.

På söndagen var jag till mormor och morfar för att äta middag. Mormor har fyllt 70 år tidigare i april så vi firade henne nu när Lasse var hemma. Per dök upp vid 22 tiden ungefär. Skönt!

Signe har börjat somna tidigt på kvällarna nu. Senast vid 21 lägger vi henne, men oftast är hon trött strax efter 20 tiden. Det är jätteskönt att få lite tid för sig själva på kvällen!

I måndags var vi på bvc och vägde och mätte. Hon växer som en tok lilla Signe! Var 63 cm lång och vägde 6025. Inte undra på att vissa saker i stl 62 börjar bli lite tajta. Framförallt bodys från Lindex känns lite mindre. Köpte en i stl 62 på HM och den är lite för stor för henne. Men då sitter den ju skönare på henne, för hon har verkligen börjat ogilla när man ska klä på henne. Framförallt momentet att dra över huvudet och in med armarna. Usch, det gillar hon inte.
Efter bvc for vi till Pers jobb med lite mat till han och så var jag in på Albert och Herbert och köpte canvasramar till tyget som jag köpte på Ikea. Det är verkligen en rolig och enkel grej för att göra egna tavlor! Köp lite kul tyg och canvasramar. Finns på A&H i olika storlekar för ca 20:- styck! Sen tar man en häftpistol och häftar fast! Klart! Häftpistolen gick på 60:-
Erika Persson kom och hälsade på när vi hade kommit hem! Mycket trevligt! Signe fick ett par rosa jeans och en rosa och gul randig piké. Jättesöta! Vi fick en rosa pelargon också, som jag lovade att försöka sköta så pass bra att den lever länge. Erika tyckte att när man bor på landet bör man ha en pelargon, och tanken med denna var att jag ska försöka ta skott från den så att den lever vidare så Signe får veta att hon fick den när hon var liten. Ja, jag lovar att jag ska försöka! Får ta hjälp av mamma kanske. Hon är duktig på blommor.
Helene och Klara var också förbi på eftermiddagen och hälsade på. Tror Klara tycker att det var lite roligare nu när hon kunde prata med Signe och Signe gurglade tillbaka.

Igår var vi med föräldragruppen hemma hos Magdalena och lagade smakportioner! Det var skoj. Signe fick dock inte prova nåt ännu, man bör vara runt 4 månader först. Men jag fick med mig hem som vi har fryst in, så det är bara att ta fram när det är dags!

Idag är det sista april. I maj fyller jag år! Man får väl tycka att det är roligt att fylla år fastän man har fått barn? När Signe väl har fyllt ett kanske jag inte tycker det är så kul med mina födelsedagar längre.
Ikväll ska vi till Segersta till Tomas, Veronica och Amelia. Elin och Jonas, Anna, Jörgen och deras två barn ska också dit. Det blir trevligt! Grilla lite och kolla på kase. Vi ska ta med Signes peltor utifall det är smällare, men hon gillar de ju inte riktigt så vi får väl se om de blir använda. De är fina iaf. Rosa :)


Åh vilken fin tavla mamma har gjort!
Signe gillar färger och mönster jättemycket!


Gott!


Det är ungefär 3 tsk i varje iskub, och de ska bara ha 1 tsk när de testar första gången...


Sötnos!


Schlager Bäbis dansar disco!


Signes nya tavlor


Kommentarer
Postat av: Elin

super coola tavlor du gjort ska jag lägga på minnet. Ha en bra dag.

Postat av: Lena

Mysiga tavlor Frida. Underbara kort på skruttan! Hoppas allt är som det ska med er. Saknar dig. Kramar

2008-05-01 @ 10:35:32
URL: http://lenawe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback