Läckage i mjölkfabriken

Var ju in på efterkontroll igår. Det gick bra. Vägde mig, och ligger på samma vikt som vid inskrivningen. 60 kg. Men det har jag vägt ett tag. Verkar ha stannat där.
När det gällde preventivmedel så ska jag testa minipiller. Får ju inte äta p-piller när man ammar, och det har jag trivts med förr så vi testar med mini istället och ser hur det funkar.

Efter kontrollen var det babymassage. Signe var trött men ändå väldigt glad ganska länge ändå. Hon tyckte det var mysigt med babymassage och hade ögonkontakt med mig hela tiden. Mot slutet fick jag ta upp henne för då hade hon tröttnat. När jag hade klätt på henne och satt henne i babyskyddet räckte det med att jag lyfte upp den och tog ett steg så slockade hon.

Isabelle, som jag spelar golf med på somrarna, var hemma i Bollnäs på praktik så hon var här under gårdagskvällen. Signe fick en jättefin bamseklänning som hon kan ha i sommar och ett par söta tofflor!

Idag vaknade Signe vid 6. Hon åt och så klev vi upp vid 7. Jag var trött såklart, men ändå inte så dödstrött som jag brukar kunna vara. Signe lekte vid gymmet medan jag åt frukost. Hon har börjat hitta vänsterhanden. Igår såg jag det första gången när hon låg under gymmet. Hon slog till den vänstra leksaken med knuten näve och så kikade hon på den. Sen gjorde hon det igen, och igen och igen. Likadant idag. Men bara med vänster. Hon gör framsteg!
Sen la vi oss i soffan. Signe somnade på mitt bröst och sov i nästan 3,5 timme där! Jag passade på att sova också, men sov kanske i 1,5. Det var så himla mysigt. Om hon började röra sig och jämra sig lite la jag bara ner min kind mot hennes så blev hon genast lugn. Mystjejen!

Upptäckte när hon vaknade en fläck på hennes mage. Kunde ju inte vara dregel eftersom det var mitt över bröstet och magen. Insåg ganska snabbt att det hade varit läckage i mjölkfabriken! Hon hade ju legat på det ena bröstet, och hon är ju inte speciellt lätt längre, och trycket gjorde väl så att det blev översvämning... Ja jisses!

Gick ut med vagnen vid halv ett, för jag tyckte att hon skulle få lite frisk luft. Hon somnade bums, så jag behövde bara gå till postlådan och hämta posten och tillbaka. Ni ska veta att vår postlåda inte står 20 meter från huset precis. Sen skottade jag all blötsnö från gången.
Trodde bara att Signe skulle sova i kanske 1,5 timme eftersom hon sov så länge fram till 11. Men ack så fel. Hade sagt till Åsa som skulle komma och hälsa på att 14 var en bra tid, då brukar Signe vara vaken. Så Åsa kom till två. Signe sov till halv fem! Och då gick vi ut och hämtade henne, så hon vaknade när vi klädde av henne! Hon fick en jättefin body och mjukisjacka med dragkedja! Tänk vad mycket fina kläder vi har fått! Otroligt om man skulle räkna på hur mycket allt är värt. Tack alla ni snälla som har köpt saker till Signe. Vi uppskattar det verkligen!

Mamma och pappa kom hit sen. Pappa hade köpt en "sekatör" som man klipper grenar med till oss. En sån lång. Vi ska fixa äppelträden. Men nu du Johanna ska du få höra! Läste att ni hade beskurit era äppelträd. Och mamma sa att hon precis hade läst att man inte ska göra det förrän träden har fått blad och börjat blomma! Så vi ska minsann vänta till sommaren :) Annars bildades det nya skott mycket snabbare.

Grattis till Maria och Eko som har fått en liten Neo! Ni vet Maria som är med i min "tjejgrupp" från gymnasiet. De fick en liten pojke igår!

Nu ligger vår lilla prinsessa och sussar sött i vaggan. Ville inte ens ha nappen ikväll.

Leker med mormor och morfar


Fick tulpaner av Hanna. Vår inne, vinter ute...


Kommentarer
Postat av: Elin

Tror Ulf verkligen att han ska kunna slita sig från damlaget? Han kan ju inte slita sig från Piteåtröjan ens;)

2008-04-11 @ 09:10:37
Postat av: Ulf

I sommar ska jag ha en som det står Boden på;)

2008-04-11 @ 16:30:52
Postat av: Johanna Rapp

Ska tänka på det där med äppelträden till nästa år =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback