Finns det nåt mer fantastisk?

Nu så går det att blogga igen! Har vart problem så ingen som har blogg på blogg.se har kunnat blogga, därav min uteblivna rapportering om vår intressanta vardag.

Vill börja med att skriva att det är världens bästa väder ute! Jag och Signe har gått en promenad och solen värmer verkligen. Är lite rädd för att hon har det för varmt i vagnen... Åkpåsen är ju jättevarm! Så när jag har skrivit klart det här ska jag nog gå ut och sätta mig med en kopp te! Jag älskar att vara husägare, gud så underbart när det är sånt här fint väder. Oslagbart!

I helgen har vi inte gjort så mycket. Gick inget i lördags, utan vi ställde ut henne på altan och där sov hon i fyra timmar! Så skönt att hon sover så bra i vagnen. Då kan man hinna göra massa annat. Och även om man vill försöka göra nåt vettigt när hon sover är det skönt att bara sitta och läsa en tidning eller så också. För det hinner man liksom inte annars. Vi var till Tuppz på eftermiddagen för första gången i år och slog lite golf. Blir roligare när man kan vara ute.
Hon var helt bedårande på kvällen. Låg på rygg på min mage i soffan på kvällen och tittade. Utan napp stor del också! Annars får man ofta ge henne nappen på kvällen så att hon kan slappna av riktigt. Men i lördags var hon så lugn. Jag gick och la mig strax efter halv elva så Per hade Signe tills hon somnade. Kände att jag behövde sova lite för Signe vaknade så tidigt den morgonen.

På söndagen gick jag med vagnen till Acktjära och satt en stund i solen där innan jag gick tillbaka hem. Per åkte fyrhjuling istället... Kommer nog knappast få med honom på så många promenader nu när han har en sommarleksak också! Skotern har han ju inte fått så mycket användning av den här vintern.
Hon åt bara en gång på natten till söndag, vid 04.15. Sen åt hon igen vid halv åtta och efter det gick vi upp! Så skönt! Jag fick alltså sova riktigt länge eftersom jag gick och la mig rätt tidigt på lördagen. Nu kan det ta 5-6 timmar innan hon vill ha mat första gången på natten. Skönt!

Hon är för bedårande på morgonen! Igår morse låg jag och tittade på henne när hon höll på att vakna. Hon grejar med händerna upp mot ansiktet och verkligen kämpar för att få upp ögonen. Och så kikar hon med ena ögat på mig, så jag säger "heeeej!". Då skiner hela hon upp i ett leende innan hon blundar lite igen :) Finns det nåt mer fantastiskt?! Hon har börjat ge mycket svarsljud nu. Så när man pratar med henne är hon så fokuserad och flinar och låter massvis! Idag på skötbordet så härmade hon mig jättemycket. Jag gapade och pratade och då började hon gapa och låta. Sen höll jag på med tungan istället och då började Signe greja med sin tunga. Och hon flinade som bara den! Ska bli roligt att höra henne skratta för första gången.

Vi var på Öppna Förskolan igår. Första gången. Bestämde träff med de andra från föräldragruppen. Var mycket barn där. Våra är ju så små än så de har liksom inget utbyte av varandra, men vi mammor får ju prata lite iaf. På måndagar är det bara för barn mellan 0-12 månader, så det är inte lika stojigt då. Även fast de kan låta så är det ju inte så många som kan hålla låda och prata som en femåring iaf.
Mamma och Pappa kom förbi en sväng på eftermiddagen igår. Nu verkar inte Izzi vara lika avundsjuk på Signe som tidigare iaf. Izzi är mamma och pappas Jack Russel och hon har inte velat vart upp i Signe så mycket, så hon har mest legat på hallmattan när hon har vart här eller vänt bort blicken om hon var nära. Men nu tittade hon lite mer på henne.

Igår provade vi lägga Signe i vaggan när hon var vaken. Redan vid kvart över nio. I en kvart ungefär låg hon och tittade runt i rummet och var nöjd. Sen började hon låta så då fick hon nappen och så satte jag upp mobilen så hon kunde ligga och titta på nallarna. Då gnällde hon bara när hon tappade nappen annars gick det hur bra som helst! Hon somnade efter 50 minuter ungefär. Hon började småsomna lite tidigare men så fort hon höll på att tappa nappen så vaknade hon till. Men efter 50 minuter kunde hon fortsätta sova fastän hon tappade nappen! Så nu ska vi fortsätta prova det. Hon verkade nöjd med att ligga där, så det var ju skönt! Hon åt sista gången vid kvart i nio kanske och vaknade inte och ville ha mat förrän kvart över tre! Så över sex timmar utan mat! Och då ligger hon inte ens och kollar utan och blundar fortfarande när jag lyfter över henne. Men hon ligger däremot och vrider sig som en tok och gnäller.

På fredag kommer Johanna, P-A och Hannes från Sala och hälsar på! Ska bli jättetrevligt! De sover över till lördagen, så då får vi två bebisar i huset!

Nä, nu ska jag försöka hinna ut i solen en sväng medan hon sover. Städa kan jag göra en annan dag...


Efter fyra timmar i vagnen tyckte jag att det fick vara nog. Hon fick vakna inne istället.


Signe med kompisarna Maja och Alma.


Sover skönt hos pappa med händerna i kors :)


Kommentarer
Postat av: Helena N

Hej

vad mysigt du verkar ha det, jättego bebis, sol och eget hus. För mig fattas det ju den goa bebisen men annars så är det bra. Saknar dig som bordsgranne då ingen sitter mittemot mig nu när du är borta så ingen att snacka med när det är lugnt här på jobbet.
Läser din blogg och tittar på alla fina bilder av Signe istället.
Ha så bra.

2008-04-01 @ 14:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback