Ensamma hemma

Glömde skriva att jag har haft Signe ute i Babybjörnen. Hon gillade det jättemycket! Tittade på allt runt omkring och verkade trivas jättebra! Sedan gungas hon skönt till sömns i den också.

I onsdag var jag, Signe och mamma till Valbo. Jag handlade massa på IKEA. Mamma var gullig och betalade en del av grejerna. Hon handlade för 450:- varav kanske 25:- var till sig. Max :) Det är tur man har en snäll mamma!
Massa saker till Signe blev det! Kläder fick hon också. Jag handlade ett par jeans och ett par vårskor till mig. Kändes lagom. Det är så roligt att handla till Signe!
Signe tyckte nog att det var görkul i Valbo för hon ville inte sova länge. Bara några småsnuttar. Så jag och mamma fick gå och bära på henne istället. Skulle ta med bärselen, men glömde den såklart! Tur att det är en bit att åka så hon fick sova i bilen iaf. För där somnar hon in skönt.

På kvällen var hela släkten här känns det som! Pappa och Per skulle köra det sista riset till kasen. Blev ju riktigt mycket efter avverkning. Och mamma stannade kvar och hjälpte mig att kratta. Sen kom mormor, morfar och Lasse (min morbror som är hemma på besök från hans nya hemland Kambodja). Och även Pers föräldrar dök upp. Så de passade på att göra lite nytta de med. Kratta och hugga ner lite fler grenar.

Igår åkte Per till Finspång på träningsläger med golfjuniorerna. Han och två till från herrlaget fick följa med. Så nu är jag och Signe ensamma. Jäkligt trist faktiskt! Inte ett dugg skönt. Jag saknar han jättemycket redan. Det har gått jättebra med Signe, jag är ju ensam mycket med henne på vardagarna också, men det är så skönt när han kommer hem på eftermiddagen. Ja, usch. Jag längtar till söndagkväll.
Så igår gick jag och la mig vid 22. Signe hade somnat redan vid 20, så jag fick tid att duscha och dona lite. Det var skönt.

Idag har jag vart iväg till golfbanan och ätit med Pers föräldrar som bjöd mig på lunch. Sen stannade jag kvar och slog lite bollar med Elin. Kan säga att jag slog kanske 6 "tophats" på rad med en klubba. Ni som vet vad det är kan skratta er fördärvade, ni som inte vet vad det är kommer inte att få veta det heller. Fy fasiken! Helt sjukt. Lyckades avsluta med riktiga toppar innan jag gav upp. Fick väl vara nöjd med de halvsorkade topparna. Ingen socket iaf. Alltid nåt.

Signe pratar jättemycket nu! Så roligt att lyssna på henne. När hon ligger och pratar med leksakerna och blåser bubblor och donar. Sötnos! Hon fick fingerdjur av mamma från IKEA, de tycker hon om. Och så har hon börjat titta mycket på olika tryck och färger. Kan ligga och prata med kläderna på skötbordet och tycker det är jätteskoj!

Har ju glömt nämna vädret. UNDERBART!

Leker




Skogsvandring!


Nu ska jag sova. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja du, jag tror att jag väljer tåtilla eller vad de nu va. Lät gulligare de. Så mellan storstån och tåtilla ömmar de :) Tack! Nu har jag lärt mig nåt nytt idag :)

Postat av: Lina

Haha ja han har försökt länge men inte lyckats :)

2008-04-27 @ 07:56:52
URL: http://dahl0f.blogg.se
Postat av: Lena

Klart hon äter :) Är nog bara klänningen som gör det, och det gör ju inget :)

2008-04-27 @ 14:34:14
URL: http://lenawe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback