Det vackraste vi har!

Vilket underbart väder!! Jag vill aldrig mer att det ska bli vinter. Det är ju helt underbart när det är sån här värme, bara att gå ut och mysa i solen. Eller arbeta som en tjur. Jag har arbetat hårt de här dagarna. Vi har ju tagit ner träd, så det har vart mycket att ta reda på. Mamma och pappa kommer strax med släpvagn, för nu ska allt ris till kasen innan sista april.
Nu har vi sol på hela tomten under dagen iaf! Härligt.

I söndags var Pers pappa här och hjälpte oss. Vi tog ner några mindre träd och röjde det som gick. Igår var även Pers farbror här och tog ner resten. Det medför mycket arbete med att ta ner träd. Tur att Signe vaknade lite tidigare igår så att hon hade sovit  klartsin förmiddagslur vid halv två. För då var hon trött och ville sova igen vid 15 tiden. Så hon passade på att sova tre timmar till då! Så jag kunde också hjälpa till att dra massa grenar igår.

Vi var på öppna förskolan på fm igår. Signe sov hela tiden ute i vagnen. Vi gick en sväng med vagnarna också innan vi for hem. Jag och tre mammor till från min föräldragrupp. Sen jobbade vi ute resten av eftermiddagen.

Idag har jag vart ute och krattat på vårt "hygge". Massa skräp blev det! Sen har jag även krattat en del av gräsmattan. Så skönt att vara ute och dona i det här vädret. Stackars er som bor i lägenhet. Usch och fy! Det vill jag inte göra nå mer.
Var inne två timmar mitt på dagen då Signe var vaken och lekte lite. Hon är så rolig nu! Så fort man tar fram hennes favoritskallra skiner hon upp och börjar prata med den. Hon har börjat blåsa bubblor med läpparna när hon ser den. Så söt! Har skickat efter tre böcker från
www.adlibris.se som har kommit nu. En av de heter Växa och upptäcka världen. Den handlar om barnets utveckling under det första året. Om utvecklingsperioder och sånt. Helt fantastisk bok!! Jag har bara hunnit läsa lite i den, men oj så jag önskar att jag hade den när jag var gravid och hade tid att läsa! Från det att barnet är nyfött och framåt får man lära sig om deras utvecklingsperioder som de har vid speciella veckor. Tex så infaller en period vid 8 veckors ålder. Då kan man läsa vad man ska göra för att stimulera barnet på bästa sätt, samt så förstår man helt plötsligt varför barnet är extra grinigt under några dagar eller längre och kanske har svårt att somna eller äta som det brukar och bara vill bli buren och ha närhet hela tden. Det beror på den stora omställningen som de genomgår.
Ja, helt klart en bok jag rekommenderar ALLA som är gravida eller som har en liten att köpa. Kostade 39:- tror jag på Adlibris. Och där är det ingen fraktavgift heller! Plus att man kan handla en bok för 39:- om man vill, inget minsta ordervärde alltså. Suveränt säger jag! Som att handla i butik, fast böckerna är mycket billigare!
Den ska jag läsa flitigt. Nästa stora period infaller vid 12 veckors ålder, och det är ju snart. Så jag ska förbereda mig :)

Lägger in lite bilder på skogsarbetet senare nåt tag. Nu blir det bilder på det vackraste vi har!


Fascinerad av björnarna som snurrar runt.


Mys med pappa.


Har börjat intressera sig väldigt för händerna! Lätt att kolla i kors när man ska titta så nära :)


Det blev en sen middag igår. Märkte helt plötsligt att Signe hade somnat!


Vilken häftig bok!


Kommentarer
Postat av: Sara

God kväll i stugan! Tänkte på de där du skrev om att bo i lägenhet å så... och jag kan tala om att det känns för j**ligt när de är sånt här väder ute. Fast du kanske vet själv hur de känns. Därför är de bra när man har föräldrar och svärföräldrar som har trädgårdar. Vi snodde Krilles föräldrars gård i söndags, krattade och rensa ur buskarna. Helt underbart ute samt att man gör lite nytta :) Men man fick betala ett pris för de hela...nämligen blåsor i händerna. Aj aj! Hoppas att allt funkar bra med lill-sessan! Ha de så bra!

Postat av: Lina

Jag skickade efter boken jag med och den var verkligen bra. Nu har jag fått reda på varför Theo är så grinig. Bra att du hittade den :)

2008-04-24 @ 14:22:11
URL: http://dahl0f.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback